Příjemný průlet historií i současností jedné kapely (časopis Rock & Pop, květen 2018, recenze koncertu v Praze-Vagonu 24. 3. 2018)

úterý, 1. května 2018

Havlíčkobrodská hardcore-crossoverová kapela Našrot, o jejíž nejrůznějších eskapádách a vylomeninách koluje spousta pověstí a mýtů, slaví letos 30 let existence. K jubileu si nadělila reprezentativní kompilační trojalbum, které se rozhodla na několika koncertech slavnostně uvést do světa a náležitě polít rozličnými nápoji. Jednou z těchto koncertních zastávek byla i session v pražském klubu Vagon,

Program zahájila domácí kapela Blue Robin. Odehrála asi čtyřicetiminutový set a předvedla skladby s nepřeslechnutelným vlivem rockových devadesátých let. Soubor sice existuje jen pár let, ale tvoří jej zkušení muzikanti. Na scéně to bylo znát a celkem zajímavě působilo i začlenění dvojice vokalistů. Docela pohodový rozjezd večera.

Našrot již delší čas pojímají svá koncertní vystoupení jako určitý průřez veškerými obdobími své tvorby. Nejinak tomu bylo i v Praze. Nakonec od svým způsobem vzpomínkového či bilančního koncertu se to dalo takřka s jistotou očekávat.

Klub byl zaplněn velice solidně a leckterému z návštěvníků běžely hlavou útržky obrazů ze setkávání s muzikou Našrot. Někteří z nich v diskuzích u baru vytahovali z rukou historky o tom, kdy skupinu viděli naživo poprvé, a našli se pochopitelně i pamětníci legendárního festivalu Punkeden z října 1989, kde tehdy Našrot působil jako naprosté zjevení.

To, kam až se od dob našrotí prehistorie kapela posunula, koncert dokumentoval názorně. V playlistu totiž nechyběla nějaká ta vzpomínka na dávné kousky a vlastně ani novinky.  Skupina na scéně se vůbec nijak nešetřila. Jednotlivé písně opatřila žádoucí porcí energie a instrumentální zručností, vokalista Hraboš přidal několik tradičních skoků na pódiu a publikum bylo spokojeno.

Jedním z výrazných období Našrot byla doba, kdy svůj hardcore crossover obohatil také o určité orientální etno motivy. Skladby Going To Shamballah nebo Snowing In The Desert mají v sobě pořád obrovskou sílu a je jedno, v jakém aranžmá je kapela odehraje. Svá silná místa měla ale prakticky každá deska Našrot a koncertní program na ně nezapomněl. Navíc, jak bylo již výše zmíněno, se dočkali i diváci toužící po nějaké té novince (zazněla třeba The Old Hobo).

Večer setkání starých známých a na podobnou muziku naladěných posluchačů měl rozhodně své kouzlo a rockový půvab.