so 25.05. / Havlíčkův Brod
Havlíčkovo náměstí
/ Akce "Molitanový muž" - elektrický koncert Našrot (vystoupí cca od 21:00) + Red Nose, Pohoda, Kletyend

Recenze v internetovém magazínu MUSICZONE (prosinec 2003) NAŠROT: PSYCHORAMA

Kultovní kapela Našrot začala své působení již před revolucí jako hardcorová formace, vycházející z legend americké rockové hudby The Who a Dead Kennedy´s. Jelikož byla známa svými alkoholovými excesy než hudbou, mluvilo se o ní jako o "pub-corové" skupině.

S roky se texty z českých proměnily na anglické a hudební tvorba se přesunula směrem ke crossoveru. Aktuální album nazvané "Psychorama" přineslo do soundu kapely zase něco nového. Hned v první písničce "We´ll Never Die" totiž uslyšíme pro Našrot něco opravdu neobvyklého - prvky orientální muziky, které ovšem k plnému hlasu vokalisty Hraboše bez chybičky pasují. Nemusíte se však bát, že by skladby přišly o svůj tvrdý hard rockový až metalový základ, ten je neodpustitelnou samozřejmostí.

Hodně lidí také slyší v hudbě Našrotu grunge, já osobně si myslím, že spíše než grunge samotný jsou z hudby cítit kapely, ze kterých grunge prvotně vycházel, například Led Zeppelin. Zvukově je samozřejmě Našrot o pár desítek let dál, řekněme na úrovni amerických post-grungerů Creed.

Ve třetím songu "The Nightmare In Tanger" uslyšíme trochu toho funky a rapu přesně ve stylu velkých hitů Faith No More. Sloka v následující "Pain Hunter" pojímá funky více česky, což ovšem rozhodně není na škodu, zvláště když si Hraboš v refrénu střihne nápěv stejně krásně, jako to dřív dělal Axel Rose z Guns´n´Roses. V dalším bloku dvou písní, začínajících pátou, smyčci podbarvenou "It´s My Homework", nacházíme Našrot opět v poloze připomínající Faith No More.

"Runners With Death" společně s coverem od Led Zeppelin "Whole Lotta Love" navodí atmosféru sedmdesátých let. Hardcoru jako od Dead Kennedy´s se dočkáme ve sloce skladby "Looking Into Your Privacy", která později přechází v klidný melodický refrén. Desátá a vlastně poslední opravdová písnička na albu "War Or Peace & Love" kombinuje nu-metal s ethnem. Celé album uzavírá jen takové outro v podobě druhé části "We´ll Never Die".

Kapela přináší velmi zajímavý mix crossoveru a ethna a dokazuje, proč patří ke špičce tohoto žánru.

Hodnocení: 5 / 7