Recenze v internetovém magazínu Rock & Pop, 10/2022, NAŠROT: „Live In Prague 1991“ (demo 1991, reedice LP, 2022)

Našrot

Live In Prague 1991

PHR Records

Pubcore, hardcore

Hodnocení: 70%

Zase jeden „útok“ na vzpomínky pamětníků začátku devadesátých let připravili u Papagájova hlasatele. Tentokrát se jedná o vinylovou verzi záznamu koncertu havlíčkobrodských (tehdy ještě hardcore/pubcoreových) Našrot z června 1991 v pražském klubu Rock Café. Ano, to je onen památný koncert, o kterém se traduje, že se tam leader skotských punkových legend The Exploited, Wattie, jenž do sálu shodou okolností zavítal, pokoušel lanařit bubeníka Jouzu do řad své kapely.

Patnáctipoložkové LP vychází z nahrávky, kterou si tehdy, jak se tou dobou tradičně dělávalo, vydali a šířili na magnetofonových kazetách sami muzikanti (pod vlastní značkou Fuck Records). Je na něm zařazena i skladba Nemám už naději, jež na původní kazetě chybí.

Někoho jistě napadne paralela s deskou „Destructive Tour“, která vyšla u Monitoru v roce 1991, představuje kapelu vlastně ve stejném období a logicky zachycuje i téměř totožný materiál. Styčné plochy mezi oběma záznamy nesporně jsou. „Live in Prague 1991“ má ale díky remasteru zvukově navrch a jako přidanou hodnotu nabízí i něco navíc. Vloženou dvoustranu s fotkou a texty, a hlavně reprint dobového kapelního fanzinu, z něhož začátek „devadesátek“ dýchne naplno.

No a vlastní koncertní záznam? I když u Našrot té doby se dalo používat fotbalové, mírně parafrázované rčení „Hrajeme to, co nám alkohol dovolí“, tenhle koncert patřil k povedeným. Je to autentické, divoké, energické, nespoutané a má to pro pamětníky ducha oné doby, kdy se alternativnější odnože hudby, než byl socialistický pop a režimem tolerovaný umírněnější rock, prodraly na krátký čas do povědomí širších posluchačských řad. Nechybí klasické repertoárové kousky Hodnej kluk, Sexy story, Plastická trhavina nebo Hnijící královna a snad potěší nejen návštěvníka tehdejších památných vystoupení kapely.