Recenze v internet. magazínu Rockmag 8/2011, Radek Diestler: „Totálně Našrot“, DVD Našrot: „Live In Praha“, CD Našrot Unplugged (2011)

Kniha s podtitulem Příběh naší nejlepší neperspektivní kapely je od Radka Diestlera, který rozhodně nepíše podobnou knihu poprvé. Tento svérázný žurnalista je totiž podepsán např. pod knihou o Třech sestrách a psal také do Rock & Popu, takže ví, o čem píše.

Nejprve takové malé zamyšlení: o kolika českých kapelách je napsaná kniha: Lucie, Lunetic, zmiňované Tři sestry, Doga, Plastic People Of The Universe a pár dalších. Opravdu jich není moc a většinou jsou o někom, kdo se delší dobu vyhříval na vlně popularity nebo nějak výrazněji zasáhl do chodu našeho státečku. Proto kniha o těchto hudebních outsiderech mnoho lidí překvapí. Ty, kteří si knihu přečtou, překvapí příjemně. Našrot totiž hrají již přes dvacet let a za tu dobu se připletli k mnoha velkým událostem a prošli také několika hudebními epochami.

Hlavní část knihy tvoří líčení dojmů z koncertů, z nichž většinu odehrála kapela pod vlivem nápojů, oficiálně prodejných až od 18 let. Můžete se tedy těšit na oblíbené „historky ze zákulisí“. Na knize zaujme také cesta kapely. Od undergroundově laděného seskupení Křečový žíly, až do současného Našrotu, produkujícímu HC. Navíc se kapela musela vyrovnávat s nástupem taneční muziky, díky které mizela z klubů živá muzika, a tak míst na hraní ubývalo. To vše je popisováno Diestlerovým vtipem, přestože mnohdy se nejedná o moc vtipné chvíle a zážitky.

Dle mého názorů má tato kniha šanci najít fanoušky Našrotu, protože jde vlastně o románové zpracování velmi rozsáhlé historie, kterou má kapela na webu a nikde jinde se o kapele víc nedozvíte. Je to asi také tím, že Našrot nikdy nepropadl mediálnímu šílenství, a tak není všeobecně znám.

Ke knize patří také DVD, natočené v pražském klubu Vagon, které je točené podobným stylem, jako nové DVD (nejen) žánrově spřízněných Slut: záběry do nikam, změna barev atakdále atakdále. Zato akustické CD bude pro většinu fanoušků velkým překvapením. Je tu totiž devět fláků, nahraných jen akustickými nástroji. Nabízí se nám tu tedy srovnání: Našrot jako tvrdá HC kapela a Našrot jako banda „folkařů“.

Nejen díky tomu se jedná o velmi zajímavou záležitost, kterou stojí zato mít doma.