Recenze v časopise Rock Report - květen 1998 THE GUIDE TO THE WILD YEARS

NESMÍRNĚ CHYTRÁ deska, jen co je pravda. Velezkušení NAŠROT, sdružení kolem mainmana Hraboše už mají za sebou mnohé na to, aby byli schopni v roce 1998 přijít s nezamindrákovaným a inteligentním albem, na kterém se umně střetává několik hudebních pásem. V tomto roce jsem ještě u žádného tuzemské ho alba (snad s vyjímkou Dark) necítil tak mocné češství, které se neztrácí pod ultramoderním výrazem, který naopak ještě podtrhuje. "Somethimes the sky is dark," zpívá Hraboš, ale není v tom pražádná deprese či smíření se s faktem. Když to podtrhneme brilantní instrumentalitou a kompozičními schopnostmi, nemůžeme nedostat nadprůměrné album. Obřadní perkuse co introdukce. Welcome to the (urban) jungle! Pak ostrý riff Lost Generation se vzrušujícími vodopády rytmiky a Hrabošův hlas, příjemný jako struhadlo. Girl, That´s You s titulním riffem, vypůjčeným z Diovského "Holy Diver", semihiphop a ofenzivní výzva Try To Lie s ultrachytlavými vokálními ataky. Soldiers Of A Different World začíná jako z krimi, aby se posléze vlila do natlakovaného coremetalu. A pak, jako mávnutím kouzelného proutku, v době, kdy už všechen ten nápřah hrozí nabrat jedinou kolej a odšumět do prázdna - uvolněná barovka Tequila Under The Dark Sun, v níž Hraboš dává konečně vědět i o svých pěveckých kvalitách v pravém slova smyslu.

Pomyslnou druhoupolovinu disku uvádí Us And Them, dráždivě strukturovaná v oscilaci mezi brutalitou a kobřím vyčkáváním, pak téměř zeppelinovské aroma v úvodu No Way In This Reality s následným perfektně zvládnutým rapmetalovým schématem, které neobluzuje, ale útočí zpříma. Beatlovská Paperback Writer rafinovaně zachovává původní aroma, ale koření je punkovým tahem a hlasovými fortissimy. She´s The Right Girl se ironicky šklebí a drtí a Flashbacks brousí až někam ke gotickodoomovým teritoriím mírně ofouklým psychovětry Voivod či Samael a Epilogue: What Fills Me Up?, homeless hraje na kytaru zapojenou do tranzistoru v klaustrofobických prostorách podzemky. Fade out. Vlastně ne. Závěrečný brutal remix Girl, That´s You doplňuje náhled na Našrot i o bezcitně industriální položku.

Hraboš (vlastněHraBoss) a Našrot? Parta do každého počasí i ke každémustolu. K zaplivanému pubcorovému i k aristokratickymodrobílému pod slunečníky v Rosáriu. Když dokážemepochopit blbost, pak chytrost opravdu nejsou žádné čáry. Jensi v tomto světle přece jen myslím, že užití angličtiny,co výrazového slovního prostředku u kapely, která máevidentně co říct a pod lebeční slupkou ani stopu popilinách, je přinejmenším diskutabilní.

Hodnocení: 6 / 7